Strona główna Diety Dieta dr Beaty Będzińskiej

SPRAWDŹ SWOJE BMI

Podaj swoją wagę w kg:

Podaj swój wzrost w cm:

Zaznacz swoją płeć:

KobietaMężczyzna

DO POBRANIA

 

Dieta dr Beaty Będzińskiej




Zasady diety:


Dieta zaleca częste ale małe posiłki. Wybiera się takie produkty, które dłużej żujemy by organizm zdążył zarejestrować posiłek. Należy jeść powoli, celebrując niejako spożywany posiłek a potrawy na talerz nakładamy raz - od razu całą porcję. Nie wolno popijać jedzenia. Jeśli mamy w zwyczaju jedzenie i oglądanie telewizji jednocześnie - niestety przy odchudzaniu powinniśmy z czegoś zrezygnować. Zatem albo jemy albo oglądamy telewizję. Na pewno warto stracić zbędne kilogramy i jednocześnie wyrobić w sobie nawyk zdrowego odżywiania. Doktor Beata Będzińska ułożyła szczegółową dietę na sześć dni.  Posiłki są wystarczająco urozmaicone, bogate w substancje odżywcze i bardzo ubogie w kalorie. Na dłuższą metę powinno się wzbogacić nieco nasz jadłospis. Najlepiej by po tych sześciu dniach diety stopniowo zwiększać kaloryczność posiłków. By nabyć zdrowe nawyki żywieniowe i wskoczyć w efekt jo-jo wystarczy zwiększać kaloryczność spożywanych potraw o 200 kcal co tygodniowo. Mięso przyrządzamy na grillu lub ruszcie - dzięki czemu możemy je przyrządzać bez dodawania zbędnego w tym wypadku tłuszczu. Twórcą diety jest doktor Beata Będzińska, niestety już nieżyjąca szefowa Centrum Leczenia Otyłości SABA w Łodzi. Doktor Beata Będzińska uważała wręcz za swą misję by "odchudzać" społeczeństwa tłumacząc, że leczenie powikłań związany z otyłością jest o wiele bardziej kosztowne niż sama kuracja odchudzająca. Dieta polecana osobom z otyłym a także osób chcących nauczyć się zdrowego i racjonalnego odżywiania.


Przykład:

Dzień 1:
  • śniadanie - jajko na miękko, kromka chrupkiego chleba, herbata z cytryną
  • śniadanie II - 10 dkg chudego białego sera, pomidor z kefirem
  • obiad - 10 dkg dorsza z grilla, surówka z buraków
  • kolacja - 5 dkg wędliny drobiowej, kromka chrupkiego chleba, ogórek
Dzień 2:
  • śniadanie - szklanka mleka, kromka chleba z wędliną, pomidor
  • śniadanie II - sałata z rzodkiewką i kefirem, szklanka herbaty
  • obiad - 10 dkg polędwicy wołowej z grilla, surówka z marchwi i jabłek
  • kolacja - 10 dkg galaretki z kurczaka, papryka
Dzień 3:
  • śniadanie - 10 dkg twarożku ze szczypiorkiem, kromka razowego pieczywa, szklanka herbaty
  • śniadanie II - jogurt, sucharek
  • obiad - 10 dkg cielęciny z rusztu, surówka z selera jabłka i marchwi, szklanka bulionu
  • kolacja - jajko sadzone na mleku, 10 dkg gotowanego szpinaku
Dzień 4:
  • śniadanie - płatki owsiane (2 łyżki) na mleku, jabłko, szklanka herbaty
  • śniadanie II - jajko, kromka pieczywa chrupkiego, duża porcja sałaty z pomidorem
  • obiad -  10 dkg cielęciny z rusztu, surówka z selera jabłka i marchwi, szklanka bulionu
  • kolacja - 5 dkg wędliny wołowej, kromka pieczywa chrupkiego, surówka z kapusty i marchwi
Dzień 5:
  • śniadanie - 5 dkg wędliny cielęcej, kromka pieczywa chrupkiego, 10 szt. rzodkiewek, szklanka soku z marchwi
  • śniadanie II - jogurt, jabłko
  • obiad - papryka faszerowana kurczakiem z dowolnymi warzywami, zupa typu "gorący kubek" z grzankami, szklanka kompotu bez cukru
  • kolacja - suflet z dorsza, kromka pieczywa razowego, ogórek, szklanka herbaty owocowej