Strona główna Diety Dieta dla kobiet w czasie laktacji

SPRAWDŹ SWOJE BMI

Podaj swoją wagę w kg:

Podaj swój wzrost w cm:

Zaznacz swoją płeć:

KobietaMężczyzna

DO POBRANIA

WYSZUKIWARKA



 

Dieta dla kobiet w czasie laktacji


Zasady diety:


Karmienie piersią uznane jest za jedyny prawidłowy sposób odżywiania małych dzieci, zapewniający im optymalny stan zdrowia i prawidłowy rozwój. zawiera dokładnie tyle białka, węglowodanów, tłuszczów, składników mineralnych i witamin, ile potrzebuje dziecko. Aby zapewnić dziecku "dobrej jakości" mleko należy pamiętać o pełnowartościowej, urozmaiconej, bogatej w płyny diecie. Powinno spożywać się 3 główne posiłki w ciągu dnia i pamiętać o nie przejadaniu się (zapotrzebowanie kaloryczne w czasie laktacji wzrasta o około 600 kcal dziennie). Jeśli dziecko karmione piersią nie ma dolegliwości, nie trzeba eliminować z diety żadnych produktów.

Produkty zalecane w diecie:

  • Mięso (drób, cielęcina) gotowane, ewentualnie pieczone, 

  • Jogurty i kefiry naturalne, 

  • Buraczki gotowane, 

  • Owoce bezpestkowe, 

  • Jabłka gotowane lub pieczone, 

  • Woda mineralna niegazowana, 

  • Naturalne soki przecierane (poza opisanymi poniżej warzywami i owocami), 

  • Warzywa (poza opisanymi poniżej), 

  • Kasze, ryż, makaron, pieczywo pełnoziarniste, 

  • Jajka kurze, 

  • Wędliny drobiowe nie wędzone, 

  • Tłuszcze roślinne (oliwa z oliwek, olej rzepakowy tłoczony na zimno). 


Produkty niewskazane w diecie:

  • Tłuste wędliny, mięsa, sery, potrawy smażone, 

  • Nowalijki, groch, fasola, kapusta, czosnek, kalafior, rzodkiewka, cebula, grzyby, 

  • Ostre przyprawy, 

  • Owoce cytrusowe, truskawki, czarna porzeczka, gruszki, kwaśne owoce, 

  • Kakao, czekolada, orzechy, 

  • Mleko, 

  • Produkty nieświeże, niskiej jakości, konserwowane i sztucznie barwione, z dużą zawartością soli i cukru, 

  • Ocet, 

  • Słodycze, 

  • Konserwy, 

  • Kawa, Cola, mocna herbata, alkohol.