Odwiedź nas na:

Dieta dla kobiet w czasie laktacji


Zasady diety dla kobiet w czasie laktacji:

Karmienie piersią uznane jest za jedyny prawidłowy sposób odżywiania małych dzieci, zapewniający im optymalny stan zdrowia i prawidłowy rozwój. zawiera dokładnie tyle białka, węglowodanów, tłuszczów, składników mineralnych i witamin, ile potrzebuje dziecko. Aby zapewnić dziecku „dobrej jakości” mleko należy pamiętać o pełnowartościowej, urozmaiconej, bogatej w płyny diecie. Powinno spożywać się 3 główne posiłki w ciągu dnia i pamiętać o nie przejadaniu się (zapotrzebowanie kaloryczne w czasie laktacji wzrasta o około 600 kcal dziennie). Jeśli dziecko karmione piersią nie ma dolegliwości, nie trzeba eliminować z diety żadnych produktów.

Produkty zalecane w diecie:

  • Mięso (drób, cielęcina) gotowane, ewentualnie pieczone,
  • Jogurty i kefiry naturalne,
  • Buraczki gotowane,
  • Owoce bezpestkowe,
  • Jabłka gotowane lub pieczone,
  • Woda mineralna niegazowana,
  • Naturalne soki przecierane (poza opisanymi poniżej warzywami i owocami),
  • Warzywa (poza opisanymi poniżej),
  • Kasze, ryż, makaron, pieczywo pełnoziarniste,
  • Jajka kurze,
  • Wędliny drobiowe nie wędzone,
  • Tłuszcze roślinne (oliwa z oliwek, olej rzepakowy tłoczony na zimno).

Produkty niewskazane w diecie:

  • Tłuste wędliny, mięsa, sery, potrawy smażone,
  • Nowalijki, groch, fasola, kapusta, czosnek, kalafior, rzodkiewka, cebula, grzyby,
  • Ostre przyprawy,
  • Owoce cytrusowe, truskawki, czarna porzeczka, gruszki, kwaśne owoce,
  • Kakao, czekolada, orzechy,
  • Mleko,
  • Produkty nieświeże, niskiej jakości, konserwowane i sztucznie barwione, z dużą zawartością soli i cukru,
  • Ocet,
  • Słodycze,
  • Konserwy,
  • Kawa, Cola, mocna herbata, alkohol.